Blogger Backgrounds
There was an error in this gadget

Monday, April 18, 2011

minggu jiwang sebelum final! =p

nah, ney ntk awk!! sy bg..smpan elok2 taw!~(^^


1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya

hanya ada kamu satu-satunya.


2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap

menjadi impiannya.


3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu

merasa berat badan kamu sudah bertambah.


4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.


5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain

lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang

berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.


6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon

untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.


7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu

sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu,matanya pasti berkaca. kerana saat

bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.


8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa

pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau

tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.


9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia

ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.


10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon

untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.


11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan

mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.


12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi

baginya barang itu sangat istimewa.


13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung.

Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.


14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.


15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran

yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh

di mata, jauh di hati?’


16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.


17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau

mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.


18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika

kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.


19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!.

bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar

mana permintaan mu.


20].Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS

dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas

dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.


21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari

kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.


22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak

pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.


23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin

mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu,

kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.


sumber :- by Azizi Mumaz

p/s : selamat bercintan-cintun yek!!!~(^^
c(:

Sunday, April 10, 2011















kiri ke kanan???







saje je kali ney nk post jadual final exam aq.. =)
final da dkt daa...tp mlm2 still lyn movie laaa..fb laaaa..blogging laa..=,=" sigh!

21/04 - ECONOMY - eco 415 (9.00-12.00)

26/04 - CALCULUS 3 - mat 491 (9.00-12.00)

28/04 - ETNIK - ctu 553 (9.00- 11)

28/04 - LINEAR ALGEBRA - mat 423 (2.15- 5.15)

03/05 - PHILSHOPY - phi 454 (2.15 - 5.15)




p/s : nt wish2 laa aq berjaya gk yekk cm kowg!huhuhu
n jgn lupe ntk pilih yg kt ats tuu yekk.. =p
epy go lucky ntk final exam nt yekk kengkawanGG!! =o

Tuesday, April 5, 2011

study..???



sebelum aq share2 info ney..aq nk tnye kowg dulu...jwb jjur taw!
sbnrnyee kn..ape tujuan kowg study ney???
tujuan utama lahh..erti kata lain..matlamat yang paling utama laaa kowg study ney..
fikir2 kan jawanpan tuu dulu yekk..set dlm mida kowg..then baru bace entri kt bwh ney..
be honest kayyy!! o,,o



loadinggggg..........




da ade jwapan ea??
haaa..maih chek nk habaq mai ney..
drp tafsiran ku kn...

(1) --> btol x..antara kowg msti ada yg dlm fikiran dye skrg ney..nk study ney kerana nk DAPAT kn PEKERKERJAAN..????kn2..ade x???

(2) --> dan ade gk lam fikiran kowg ney yg tujuan study ney adalah smata2 ntk DAPATKAN SEGULUNG PENGIKTIRAFAN..????? cotohnye cam diploma, ijazah, master, phd n blabla2.. btol x law yg ney???msti ade gk kn??


merujuk drp sumber yg aq dpt ney kn..antara sbb kowg tension n ssh nk paham ssuatu sbjek yg kowg amk tuu..antaranyaa adalah sbb diatas ney*(no 1, 2)..ney laa antara sbb yg paling bole mempengaruhi diri kowg..sbb bnda ney laaa bole wat kowg jd serabut sngt2, even mse tuu kowg ngh nk tido..*(bru je nk start mmpi syok2, tetibe da mai pikir pasal test. =,=")
n makin hari makin serabut laa fikiran kowg tuu..smpai bole jd hutan serabut kot..fuhh!

tp jgn risau yekk..sbb pape pn..msti ade jln pnyelesaiannyee jgk.! caye lahh..
ney contoh yg senang jela aq bg :- cam main sudoku tu kn..*(tngh2 main tuu,,tetibe xdpt wat...then tension..jln pnyelesaiannyeeee..kowg bakar jee buku sudoku tuu.."kite bakar jeee!!!kite bakar jee!!".. kn da selesai..senang je kn.. =)
law merujuk sumber yg aq paham ney..antara punca@akar umbi kpd masalah stress @ ssh nk paham ney..antaranye ialah :-

(1)..MINAT kowg..minat laa antara yg terpenting wooo..law da xminat course tuu, mmg ssh laa kowg nk phmnyee kn..kn2?? alaaa,aq bg contoh yg senang laaa..cam kowg xminat nk berenang..msti kowg mls laa nk berenang kn..silap2 aribln..trus lemas!
cam minat plak..contohnye si 'A' ney minat menunggang..menunggang kuda ke...haa...n sbb da lame daaa xmenunggang kuda..dye jd resah taw..smpaikn, law ada cik bab1 pn kn situ..cnfm dye tunggang jgk lahh!!*(ntk cukupkn syaratnyee tuu laa, da ketagih sngt kn)...see, penting sngt kn MINAT ney...sbb tulaaa, jgn biarkn hidup kowg dipengaruhi ngn keTERPAKSAAN..even, parents kowg sndri yg suruh kowg pilih course tuu ntk smbung study nt..tp law kowg mmg xminat bnda tuu..SANGAT lah lebih baik kowg terang kn awl2 kt diowg..drp kowg mnyesal time tua2 nt..*(time tuu, ngh duduk ats kerusi roda, then teringt balik,..nyesallnyeee aq dulu xamk course yg aq minat tuu..skrg da xley nk wat daa...nyesal2)kn2..the best way, bincang2 lah ngn parents n wat laa keputusan yg bole wat kowg rase epy..*(tp jgn laa nt ada yg smpai duk tido kt umah n xsmbung blajr trus..tuu keputusan yg paling bo%g*& tuu!)

(2)..TUJUAN kowg...tujuan kowg blajar ney laaa..ape???yg ney laaa kowg msti betol kn spatutnyee mse sblm masuk tadika lg taw!
tujuan yg paling betol ialah..kowg BELAJAR BUKAN KERANA NAK DAPAT KN PEKERJAAN@ PENGIKTIRAFAN, TP BELAJAR KERANA NAK DAPAT KAN ILMU.!! ney laa spatutnye jd tujuan yg kowg blajar2 ney yek..bkn yg satu lg tuu..haaaa..yg ney pn aq ade contoh gk..heee~
cam esok kowg ade test kn..msti kowg akn study glew2 ntk jwb esok kn..kn2..then keesokannye tuu,,lpas abes test tuu..btol x, ilmu yg kowg study smlm tuu akn mula pudar kembali..??*(ney ntk owg yg study tujuan utamanye bkn ntk dptkn ilmu tu)..ia akn jd cpt lupe..cam law yg da mmg tujuan dye nk menuntut ilmu ney ntk dapat kn ilmu tuu..sekali da paham...seyes, dye akn bole apply kt mane2 je ilmu dye tuu..

so, "tepuk dada tanye lahh diri kite sndri tuu n selamat berubah laa yekk"!!!~(^^

ney laaa yg aq dapat drp rujukan aq tuu..just wanna share with u all.!~(^^
sbnrnyee kn..aq pn baru sedar gk ea..haha..sbb tuu laaa aq pn nk share gk ngn kowg sume@,@
rujukan ney aq dpt dari dlm citer "3 idiots"....industan jee derr..try laaa lyn..amirr khan hero lam citer ney..bnyk glew manfaat kowg bole dpt n phm lam citer tuu taw.!
smpai kn..kt UiTM ney, daa diowg wat tayangan perdana citer tuu 3 kalii daa kot.!!bnyk tuu..movie2 laen skali je..!
"ranchhoddas chanchadas",haaa, ney name hero dye ea..plik gk kn..hahaa
ney jelaa entry ntk minggu ney taw! selamat ber"menung" yekkk!
p/s : jgn lupe ntk layan movie "3 idiots" tuu taw!!!heee~~

Friday, April 1, 2011

hyeeee all...here is the one that i really2 love!! --->>
arini nk introducce ckit kt kowg sume pasal si cik comey ney..hehe
name gelaran di bagi ialah cik comey @ cik baby..aq taw, msti kowg tertanye2 gk knp nama gelaran dye tuu cik comey @ cik baby...kn2..xyah malu2 laa..kn2.. =p
ntk nama cik comey ney..aq pnggil dye sbb mmg dye ney seorang yg comey..comey sngt kn..law x, cmne laa hati ku ney bole terpikat..kadang2 takot gk taw..comey2 kn..sekali jeling je..bole pengsann woo...wink3~
yg kedua..sbb ape nama dye ney cik baby ek?? yg ney plak sbb mmg aq suke pngil dye baby laa..macam2 laa law nk citer ney..perangai yg manja cm baby..mukanyee pn cam baby..kn2..kowg pasan x?? *(org2 yg beriman je pasan muka dye ney cam baby taw).. =p
pape pn..aq suke sangat2 laahh kt si dye ney..yekk cik bby comey! love you damn muchh!!!!! <3 <3 <3

someoneee helppp me!!!!


fuhhhhh...*(sambil mengesat peluhkuu)
akhirnyeeeeee.. hari ney baru aq taw ape ertinye blog2 ney..*(erti disini bermaksud hanya kesusahan nk buat bnda ney je, almaklumlaaa, junior2 yg baru nk ber"putik"..aq kali ney secara bergu bersame cik comey ku yg sedang tekun+ kyusyukk nk wat blog ney laa..duk menghentam sana n sini nk cari info pasal blogging2 ney laaa..macam2 cara aq guna..guna kepandaian dalam tekaan laa*(main tekan2 je yg mane rase btol tuu)..lg, tnye2 kawan2 lam fb laa.tp yg aq geram, time ney jgk laaa si berukband tuu wat hal..dalam keadaan mata kuu yg da kemerahan2 ney terpaksa laa tungu jawapan dr kwn2 ku tu ngn kesabaran+ kesenyuman kt "abg2 n kakak2 celcom ney"..blog pnye pasal..xkn kuu berputus asaa!!pastuu ku cari lg...korek sana, korek sini..blingggg~~~**
akhirnyeeeee, siap laa jugak blog aq ney..walaupn agak kepelikan yang melandanyaa..nk edit layout, teredit nama n tulisan tuu..nk edit background, teredit pasal setting ape ntah..pening laa law nk citer ney..setelah lama ku duk meng'edit; tuu.. aq pn jmpa laaa....
errr...errr..tp ney bkn jmpa pasal edit2 dlm blog tuun yekk..ney aq jmpa bnda yg nk edit perut aq plakk.. aq jmpa kerepek yg sedang terhidang dalam bilik kawan kuu tuuu..nmpk macam sedapp sngt..kerangupannyee tuu..dgn bunyi2.*(kuncch3)..perrgggghhh...trus ku jd xtahan...
kawan2..sorry yekk...wa mao mengepau2 dulu ney..perut da dangdut ney telingaku da bergetar ney duk dngr kerangupan kerepek tuu..makann jommm! ekeke

p/s : kpd blogger2 yg suda veteren tuu..law ade ilmu2 yg terlebih2 tuu..jgn lupe kt aq di cinie yg menangguk bergu ney yekk! share2 laaa ilmu tuu yek!~(^^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...